blog
niedoceniana-sila-elegancji
Dlaczego osobisty branding staje się kwestią „być lub nie być”?

Dziś mówi się, że każdy z nas będzie zmieniał rodzaj profesji, pracę od czterech do ośmiu razy. Poczta internetowa, blogi, fora dyskusyjne, grupy networkingowe stanowią miejsce zdobywania wiedzy, poznawania ludzi, prowadzenia promocji własnych firm i samych siebie. Stworzenie silnej osobistej marki daje przewagę w działaniach marketingowych i sprzedażowych w długim okresie i ma dzisiaj wymierną wartość rynkową.

Właściwie wypromowana marka działa jak kurier, przynosi odpowiednio zapakowaną informację na nasz temat pod dokładnie podany adres. Dostarczona informacja pozwala odbiorcy szybko rozpoznać z jaką marką osoby ma do czynienia. W tym krótkim momencie odbiorca „odczytuje“ przesłanie marki i określa czy chce być z nią w kontakcie czy wręcz przeciwnie, zrobi wszystko, by tego kontaktu uniknąć.

Personal branding (osobista marka) to nowa koncepcja odnosząca się do osób indywidualnych w obszarze budowania zaufania, więzi i poczucia pewności, które ludzie odczuwają względem drugiego człowieka a tym samym względem produktu, usługi, która jest przez niego proponowana.

Do niedawna budowanie marki było rezerwowane tylko dla dużych firm i korporacji. Personal branding zaś umożliwia zbudowanie tożsamości osobistej marki, tak by określała pewien zestaw obrazów, emocji i uczuć, które będą oddziaływały na innych zanim zostaną poddani działaniom marketingowym i sprzedażowym.

Autorem koncepcji i całego ruchu marki osobistej jest Tom Peters, który w 1997 roku opublikował swoją koncepcję: ” The Brand called you”, napisał:

Bez względu na to, ile mamy lat, jakie zajmujemy stanowisko i w jakiej branży pracujemy, wszyscy musimy sobie uświadomić, jak ważny jest branding. Jesteśmy dyrektorami generalnymi własnych firm: Ja Sp.z o.o.(…). We współczesnym świecie biznesu naszym najważniejszym zadaniem jest promowanie marki „Ty”. (…) Ty jesteś marką. To Ty kierujesz swoją marką… Musisz zacząć myśleć o sobie inaczej. Nie jesteś” pracownikiem”, nie „należysz” do żadnej organizacji na stałe, nie określa Cię opis Twego stanowiska, nie sprowadzasz się tylko do niego. (…) Stanowisko dyrektora generalnego firmy Ja Sp. Z o.o. zobowiązuje Cię do rozwijania samego siebie, promowania siebie i podejmowania działań, które zapewnią Ci zainteresowanie rynku”.

Inni pionierzy osobistego brandingu, Peter Montoya i Tim Vandehey, w „The personal branding phenomenon”, 2005 rok – wyróżniają trzy obszary działalności, gdzie zbudowanie marki osobistej przekłada się w sposób wymierny na skuteczność oddziaływania w swoich branżach.

Kto najbardziej potrzebuje osobistej marki?

– Właściciele firm usługowych

– Przedstawiciele wolnych zawodów.

– Każda osoba, która chce nadać dodatkową wartość  swoim produktom i działaniom.

Ludzie są skłonni zapłacić cenę wyższą o dziewięć do dwunastu procent za produkty Marek, które znają i którym ufają” (D.McNally, K.D, Be your own Brand, 2003)

Badanie to wskazuje na pewną prawidłowość w obszarze budowania osobistej marki, klienci, firmy rekrutujące, odbiorcy naszych usług i produktów będą sięgać w pierwszej kolejności po osoby, których nazwiska skojarzą im się z wiarygodnością, renomą, eksperckością, kreatywnością, pasją.

Jeśli chcemy na bazie własnego potencjału zbudować solidną i rozpoznawalną na rynku markę, chcemy odnieść sukces osobisty i finansowy, musimy postawić na siebie i renomę własnego nazwiska. Szkoda czasu na eksperymenty, szukając idealnych partnerów lub bezpiecznej przystani w postaci znanych marek.

Ile potrzeba czasu by przejść drogę od „no name” do rozpoznawalnej marki?

Budowanie oznacza proces, to może przypominać budowę wymarzonego domu, solidne fundamenty to poznanie własnej tożsamości, osobistej misji, ściany to konkretna wiedza, osobista historia i doświadczenie. Potrzeba czasu, aby powstała budowla. Dajemy ten czas w półrocznym programie budowania osobistej marki. Program dla przedsiębiorców, realizujemy w grupach od 6 do 8 osób, dostępny również w opcji indywidualnej.

W prosty sposób prowadzimy przez wszystkie etapy budowania osobistej marki.

Etapy budowania osobistej marki:

  1. Wyznaczenie i sformułowanie osobistych ambicji: wizja, misja, kluczowe role
  2. Zdefiniowanie i stworzenie osobistej marki (osobisty SWOT, specjalizacja marki, deklaracja marki, historia marki, slogan marki)
  3. Opracowanie indywidualnego planu działania: ( cele finansowe, zawodowe, osobiste, kluczowe składniki sukcesu, mierniki sukcesu, działania związane z rozwojem osobistym)
  4. Promowanie marki w sieci, e -wizerunek – poznanie narzędzi które należy wybrać aby świadomie kreować wizerunek i markę w sieci. Określenie aktualnej pozycji marki w internecie, mediach, środkach przekazu. Określenie zasad tworzenia atrakcyjnego obrazu własnej marki w sieci.
  5. Stworzenie strategii rozwoju i promowania osobistej marki na kolejne pół roku po zakończeniu programu.

Program ekspercki „Bądź widzialną marką”, składa się z 10 warsztatów. Jest to fascynująca podróż a jej zakończenie zależy wyłącznie od Ciebie. Dajemy wiedzę, praktykę, doświadczenie z przeprowadzenia procesów budowania marki dla ponad 230 przedsiębiorców z całej Polski. Tworzenie autentycznej marki osobistej to automatyczny rozwój i osobiste doskonalenie się w sferze wyglądu, komunikacji, osobowości. Pytanie czy jesteś gotowa, by dołączyć do grona przedsiębiorców, kobiet z klasą?

Related Posts

Zostaw komentarz