Blog Master Personal Branding
by Ewa Czertak

Jeśli decydujesz się na budowanie marki osobistej, jaki cel stawiasz przed sobą?:

- Stać się kobietą sukcesu

- Mieć dobre samopoczucie

- Zostać gwiazdą, błyszczeć w towarzystwie

- Dowartościować siebie

- Udowodnić światu…

- Idealnie prezentować siebie i usługę przed klientami

- Być lepszym od konkurencji....

- Pokazać innym wyjątkową wiedzę i umiejętności

- Potwierdzić słuszność decyzji co tak naprawdę chcę robić w życiu

- Rozwijać się

- Być wśród innych, podobnych do mnie

- Budować niezależny od męża biznes.......

Lista powodów nie ma końca, ale żaden nie daje gwarancji sukcesu zbudowania silnej marki. Każdy z wymienionych jest tym, co uzyskuje się po drodze, ale nie jest celem budowania marki osobistej.

Zastanów się - jeśli chodziłabyś do pracy regularnie 7 dni w tygodniu, pracowała co najmniej 8 godzin dziennie - to co chcesz uzyskać w zamian, czego oczekujesz bezwarunkowo od pracodawcy? Chcesz pieniędzy, prawda? Umawiasz się na bardzo konkretne pieniądze i będziesz tej stawki bronić zaciekle, gdyby ktoś zrobił zamach na premię lub nadgodziny.

Czym te sytuacje różnią się od siebie? Otóż niczym! Zarówno w zewnętrznej firmie jak i we własnej, gdy reprezentujesz wyłącznie siebie, zakładasz na starcie jeden cel. Planujesz uzyskać zwrot z inwestycji - wynagrodzenie.

Podsumowując powiem w prosty sposób, jeśli decydujesz się budować silną markę na rynku i chcesz być postrzegana jako ekspert w swojej dziedzinie to postaw sobie realny i motywujący cel, konkretne pieniądze uzyskane w konkretnym czasie. Zaplanuj ile chcesz zarabiać po pół roku od chwili wejścia w proces budowania osobistej marki a ile za rok, ile za dwa lata. Jesteś pracodawcą we własnej jednoosobowej firmie, wynegocjuj dla siebie dobry układ i dotrzymuj ustaleń. Dajesz maksimum swego czasu i zaangażowania, by po pół roku zacząć zbierać efekty swojej pracy. Uwierz mi w ten sposób uczciwie podejdziesz do tematu, i co najważniejsze, będziesz uczciwa wobec samej siebie. Pieniądze są najprostszym potwierdzeniem Twoich założeń, planów, marzeń, to one powiedzą twoim partnerom, czy odniosłaś sukces, czy spełniłaś swoje marzenia.

Autor

Ewa Czertak

Pierwsza w Polsce ekspertka i praktyk personal brandingu, mentor biznesu. Wspólnik w spółce Business Unlimited.

W Akademii Marki z Klasą buduje silne marki kobiet na terenie całej Polski. Ekspert portalu Centrum Kariery Golden Line. Twórca i Prezes Akademii Marki z Klasą, współtworzy Lady Business Club.


CZYTAJ TAKŻE


17.04.2018

Miejsce pracy jako szkoła...

czytaj więcej
04.04.2018

Rzuć robotę i znajdź swoj...

czytaj więcej
19.02.2018

O złym guście, trendach i...

czytaj więcej
12.02.2018

Za każdą marką stoi jej p...

czytaj więcej
29.01.2018

Kierując uwagę na zewnątr...

czytaj więcej
04.10.2017

Marka z przepisu lekarza....

czytaj więcej

Kim jestem

Mam na imię Ewa, mam 47 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Do dzisiaj uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 240 właścicielek firm z terenu całej Polski. Rozwiązuję problemy przedsiębiorców, ponieważ daję dostęp do wiedzy, narzędzi, ekspertów. Piszę z perspektywy praktyka personal brandingu i jako przykład działającej marki osobistej właściciela firmy. Piszę o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Poruszam różne tematy: budowanie tożsamości marki, integrowanie marki osobistej z marką firmy, marka online, zwiększenie sprzedaży, etykieta biznesowa, wizerunek marki, reputacja marki, marketing osobisty, PR. Piszę o tym wszystkim, co - w moim przekonaniu - prowadzi do wzmocnienia renomy nazwiska w świecie biznesu. czytaj więcej

Tagi

autentyczna marka budowanie marki dekalog marki ewa czertak hobby magia życia mama z klasą marka osobista marka w sieci Marka z klasą marzenie osobista marka personal branding reputacja reputacja marki storytelling styl sztuka życia wielka marka wizerunek marki