Joanna Kwiecińska – Ćwir

Wspólnik w spółce Organics Beauty Concept, która jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę organicznych marek do profesjonalnej pielęgnacji skóry głowy i włosów. Współtwórca pionierskiego w Polsce trendu „EKO Trychologia”, nauki o pielęgnacji skóry głowy i włosów.


Zaczynając Kurs budowania marki dla przedsiębiorców zależało mi, by jako wspólniczka spółki i współwłaścicielka popatrzeć na firmę z szerszej perspektywy. Jednym z celów było zdobycie wiedzy i konkretnych narzędzi do wykorzystania potencjału osobistej marki w budowaniu, spójnej wizerunkowo, komunikacji marki firmy. Uczestniczyłam w kursie wraz z wspólniczka, chciałam zastanowić się, co do niej wnosimy i na co chcemy postawić w najbliższym czasie. Chciałam uporządkować relacje między nami jako współwłaścicielami i wypracować takie strategie wspóldziałania, które okażą się skuteczne w codziennej pracy, Zależało mi aby pod okiem ekspertów zdiagnozować nasze słabe i mocne strony.

Rekomenduję kurs właścicielkom firm szukającym drogowskazu, które wiedzą czego chcą, działają od dawna w biznesie, ale szukają nowych i sprawdzonych sposobów jak dostosować sie do szybko zachodzących zmian w marketingu, sprzedaży, reklamie. Trzeba zdać sobie sprawę, że kurs daje przedsiębiorcom przewagę, wzmacnia ich konkurencyjność, ponieważ pozwala zbudować dobrą i spójną komunikacje marki osobistej w połączeniu z pozostałymi elementami brandingu. Spójność przekazu marki osobistej marki firmy, marki produktu i usługi decyduje o naszym stand up na rynku. Podstawą jest dobra historia osobistej marki oraz świadomość swojego potencjału.

Rekomenduję również ten sam kurs kobietom, które założyły firmę i rozpoczynają działalność w biznesie, żeby określiły priorytety i cele swojego przedsięwzięcia, żeby nauczyły się planować i myśleć w perspektywie kilku, a nawet kilkunastu, lat do przodu.

Najtrudniejsze w całym kursie było wyłączenie telefonu i wygospodarowanie czasu na samodzielne ćwiczenia w domu. Praca nad zadaniami wymagała krytycznej analizy swoich możliwości, rozpoznania osobistych ambicji i określenia misji życiowej. Dobrze, że kurs trwa pół roku, bo bardzo potrzebny jest czas na przerobienie tej wiedzy w sobie.

Skrzydeł dodało mi zdanie wypowiedziane przez Ewę Czertak „jeśli celujesz w nic, zawsze tam trafisz”. Nie zapomnę poczucia dumy, sily i prawdziwych emocji, gdy moja historia osobistej marki po raz pierwszy została przedstawiona na forum grupy. Niezaprzeczalny fakt, teraz jasno sprecyzowałam, na czym mogę oprzeć moją siłę w biznesie.

Z perspektywy 7 miesięcy, kiedy patrzę wstecz na to co się w moim życiu zadziało: potrafię siebie docenić i zacząć komunikować sukces.

Zdałam sobie sprawę że sama pasja, chęć działania, dobry produkt nie wystarczą. Firmuję to co sprzedaję, a wizerunek i marka osobista przekłada się na decyzje moich klientów.

Motto życiowe, jakie przyświeca mi w tworzeniu własnej historii: To, czego doświadczamy w życiu i czego się uczymy staje sie fundamentem w rozwoju i dążeniu do celu. Ważne jest, by przezwyciężać trudności i znaleźć w sobie motywację oraz siłę do rozwoju.

Zmiany jakie nastąpiły lub trwają od chwili rozpoczęcia kursu:

– obszar biznesowy (zmiany w strategii biznesowej) – uporządkowanie procesów biznesowych, wyodrębnienie ról, z dwóch właścicielek stałyśmy się odrębnymi osobami, świadomymi swoich ról, postawienie na lepsze planowanie

– obszar rozwoju osobistego: moja historia pomogła mi poczuć się pewniej w biznesie, w komunikacie do odbiorców wiem na co mam położyć nacisk; określiłam swoje cele, w tym finansowe i zaczęłam je realizować; postawiłam na stanowczość, jasne reguły, priorytety.

– obszar rozwoju zawodowego dziś jestem współwłaścicielem firmy kilkuosobowej, w perspektywie 3-5 skupiam się na stałym budowaniem organizacji, chce stawiać na dobry zespół i pracować nad jego rozwojem; za 10 lat widzę się jako eksperta w zakresie organicznej pielęgnacji i stylu życia i jednocześnie mentora biznesu.

– obszar rozpoznawalności (linki do kanałów w Internecie, przykłady wystąpień publicznych, akcji marketingowych promujących ciebie, napisane artykuły, wywiady, sesje profesjonalne). Facebook, prelegent na ekologicznych targach Biocontracting; autorka artykułu w kwartalniku Logistyka Odzysku, obecność w mediach branżowych

Zostaw komentarz