Blog Master Personal Branding
by Ewa Czertak

Ostatnie lata to istny bum w świecie książek. Mam wrażenie, że samo pojęcie książka zdewaluowało się przez sam fakt masowości jej powstawania. Pisać każdy może i pisze. Rynek wydawniczy ułatwia życie ekspertom i specjalistom różnych dziedzin przez sam fakt uproszczenia i obniżenia kosztów produkcji książki. W całej masie publikacji zatrzymują mnie te, które wnoszą świeży powiew, nowe spojrzenie. Niekoniecznie muszę się zgadzać z opiniami autora, ale zawsze doceniam inwencję w głoszeniu prawdy, zwłaszcza tej nie popartej opinią większości. I tu mogę powiedzieć o kilku powodach, dla których polecam książkę "Techniki promocji sprzedaży, Macieja Tesławski &Przyjaciele.

Autor w formie dyskusji z praktykami z różnych branż - marketingu, sprzedaży, badań i PR - przekazuje dawkę praktycznej, interdyscyplinarnej wiedzy i stawia kontrę dla banału, czyli  dla najpopularniejszych aktywności marketingowych. Książkę polecam szczególnie przedsiębiorcom, ponieważ to właśnie oni, z braku dostępu do tej wiedzy, popełniają kardynalne błędy, czasami po prostu naśladując działania sprzedażowe wielkich marek.

Niemałą trudnością może być specyficzny język, swoisty slang marketingowy, charakterystyczny dla każdej wyspecjalizowanej branży. Jednak cały przekaz jest na tyle wartościowy, że warto przeczytać całą książkę uważnie.

Kilka cytatów dla zachęty:

  • "Większość segmentów rynkowych ma ograniczoną możliwość innowacji produktowej, jednak ciągle pojawiają się nowi konkurenci z bardzo podobnym produktem w niższej cenie, rozwiązaniem jest innowacyjność w komunikacji i budowaniu rynku lub walka cenowa".
  • "Dział sprzedaży - sprzedaje, dział marketingu - myśli, co zrobić, aby sprzedawać więcej, a dział PR - co zrobić, aby mówiono o nas, że sprzedajemy coś dobrego, ale też , że jesteśmy OK".
  • "Każda marka ma dwie drogi: może rozkochać w sobie wąską grupę klientów, którzy staną się jej ambasadorami lub może kupić sobie lojalność klientów, wydając majątek na reklamę czy promocję, Czy chciałbyś płacić komuś, by się z Tobą przyjaźnił? A jednak tak chętnie sięgasz po promocje cenowe…".
  • "Czego nie będzie robić marka? Gdyby w strategii był zapis, nie udzielamy większego rabatu niż 5%, można byłoby się wykazać prawdziwą kreatywnością, jak walczyć z konkurentami dającymi 50% rabatu".
  • "Rola silnej marki jest zatem kluczowa w procesie sprzedaży. Mając silną markę możemy skuteczniej, a także niższym nakładem sił i środków, sprzedawać swoje produkty. Od tego, jakie techniki sprzedaży wybierzemy i jak je będziemy stosować, zależy obraz marki, jaki dla niej wypracowujemy".
  • "W obszarze sprzedaży silna marka nie musi wykorzystywać walki promocyjnej, ponieważ konsument nie przywiązuje tak dużej wagi do ceny. Kieruje się inną wartością - lojalnością, przykład marki Apple. Kupujemy oczami, płacimy sercem".

Czytając książkę, zaczynamy rozumieć synergię marketingu i sprzedaży. Brak zrozumienia tych dwóch strategicznych dla marki obszarów prowadzi do sięgania po najprostsze rozwiązania, czyli po "niską cenę".

Na koniec Simon Sinek, Brytyjczyk, guru inspiracji w świecie nowych mediów, mówi: "ludzie nie kupują tego, co robimy, kupują z powodów, dla których to robimy". Sinek przekonuje, że wiara przedsiębiorcy i wynikająca z niej narracja stanowią podstawę sukcesu na dzisiejszym rynku.

Książka: Techniki promocji sprzedaży.

Autor: Maciej Tesławski &Przyjaciele, wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2016. Więcej informacji o książce TUTAJ

Podziel się:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Autor

Ewa Czertak

Ekspert i praktyk personal branding dla przedsiębiorców, mentor, mówca motywacyjny. Prezes Akademii Marki z Klasą, wspólnik Business Unlimited Sp. J., Master Business Trener, level superior, od 2004 Certyfikowany coach ICC, praktyk storytellingu, prelegentka konferencji, autorka artykułów o marce, autorka bloga Bądź widzialną Marką. Twórca programu Personal Branding „Bądź widzialna marką” oraz programu mentoringowego, który szkoli i rozwija przedsiębiorców do roli mentorek biznesu. Współtworzy Lady Business Club. Ekspert portalu Centrum Kariery Golden Line, ekspert Brand24 Lubi aktywnie spędzać czas wolny, biega, jest maratończykiem, jeździ konno. Jej misja to: Czynić ludzi Wielkimi. Od 2008 roku pracuje z Top menadżerami BZ WBK, przygotowuje do inspirujących wystąpień publicznych oraz wdraża skuteczne metody prezentowania osobistej marki w środowisku biznesowym.


CZYTAJ TAKŻE


17.04.2018

Miejsce pracy jako szkoła...

czytaj więcej
04.04.2018

Rzuć robotę i znajdź swoj...

czytaj więcej
19.02.2018

O złym guście, trendach i...

czytaj więcej
12.02.2018

Za każdą marką stoi jej p...

czytaj więcej
29.01.2018

Kierując uwagę na zewnątr...

czytaj więcej
04.10.2017

Marka z przepisu lekarza....

czytaj więcej

Kim jestem

Mam na imię Ewa, mam 46 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Dokładnie czuję wagę wielkich zmian w technologii, dostępie do informacji, sprzedaży i marketingu, jakie dokonują się na moich oczach w ostatnich latach. Internet i social media zmieniają nasze życie i losy naszych firm ustalając nowe zasady w marketingu i sprzedaży. Do dzisiaj uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 200 właścicielek firm z terenu całej Polski. Rozwiązuję problemy przedsiębiorców, ponieważ daję dostęp do wiedzy, narzędzi, ekspertów. Piszę z perspektywy praktyka personal brandingu i jako przykład działającej marki osobistej właściciela firmy. Każdy może stać się katalizatorem dobrych i twórczych zmian we własnej firmie. Piszę o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Blog jest dla tych, którzy planują swoją przyszłość i nie żyją z dnia na dzień. Zachęcam do myślenia w wielkim stylu i brania odpowiedzialności za swoje życie, sukces zawodowy, finansowy. Poruszam różne tematy: budowanie tożsamości marki, integrowanie marki osobistej z marką firmy, marka online, zwiększenie sprzedaży, etykieta biznesowa, wizerunek marki, reputacja marki, marketing osobisty, PR. Piszę o tym wszystkim, co - w moim przekonaniu - prowadzi do wzmocnienia renomy nazwiska w świecie biznesu. czytaj więcej

Tagi

autentyczna marka budowanie marki dekalog marki ewa czertak hobby magia życia mama z klasą marka osobista marka w sieci Marka z klasą marzenie osobista marka personal branding reputacja reputacja marki storytelling styl sztuka życia wielka marka wizerunek marki