Blog Master Personal Branding
by Ewa Czertak

W XXI wieku analfabetami będą nie ci, którzy nie umieją czytać i pisać, a ci, którzy się nie rozwijają, którzy nie potrafią się oduczać i uczyć na nowo. 

Ze wszystkich badań i dyskusji toczących się wokół współczesnego analfabetyzmu powstaje jeden wniosek. W XXI wieku, analfabetyzm to niezdolność do życia w świecie nowej technologii, internetu, bez granic, w świecie pozbawionym sztywnych zasad, ograniczonej wiedzy i schematów postępowania.

Czy jesteśmy analfabetami we własnych firmach?

Często słyszę pytanie, czy budowanie marki jest dla każdego przedsiębiorcy. Muszę przyznać, kilka razy zmieniałam zdanie. Jeszcze kilka wpisów temu, twierdziłam, że jesteśmy dla wszystkich. 

Dzisiaj myślę, że budowanie marki osobistej jest dla tych przedsiębiorców, którzy odkrywają  potrzebę  osobistego rozwoju, a zmiany w firmie rozpoczynają od pracy nad sobą. 

W rekrutacji do kursu prowadzę konsultacje mentorskie z przedsiębiorcami i wiele rozmów zostawia we mnie głęboki smutek. Słyszę nadzieje, że kurs da im gotowe narzędzia do rozwiązania problemów  firmy i pomoże osiągnąć właścicielowi większy zysk. Powtarzają się pytania: jak dotrzeć do nowych klientów? jak wypromować firmę?  jak sprzedawać przez internet? jak zwrócić uwagę na produkt? jak stworzyć  historię marki, która zyska wyznawców i zainteresowanie mediów? jak sprzedać drożej i więcej a robić mniej? jak wypracować dochód pasywny?

Nie słyszę pytania, co ja, jako właściciel mogę zrobić dla siebie i ze sobą, żeby dać szansę własnej firmie na zdrowy wzrost.

Moja definicja rozwoju jest prosta: Rozwój polega na rozproszeniu ignorancji dotyczącej nas samych i naszego życia oraz stopniowym przełożeniu  tego zrozumienia na każdy obszar życia w tym własną firmę. Rozwój nie polega na tym, że człowiek dociera do nowego miejsca, w którym zdobywa to, czego nie miał wcześniej, lub staje się kimś, kim nie był. 

Od tego właśnie rozpoczynam pracę  z przedsiębiorcami w kursie budowania marki w Akademii.

Z jednej strony, w krótkim czasie wyzwalam  rozumienie,  jak blokują  rozwój  własnych firm jako właściciele, a z drugiej strony pomagam odkryć,  jak wielką szansą jest każdy z nich dla rozwoju własnego biznesu. 

"Przeciętny człowiek, który nie wie, co zrobić ze swoim życiem, pragnie innego" - Anatol France

Wielka korzyć z budowania marki dla przedsiębiorcy jest taka, że  ten, kto się na to zdecyduje, wchodzi na drogę nieprzerwanego wzrostu, uczenia się i zmiany. Zdobywa zaufanie do siebie. 

Po przeprowadzeniu ponad  200 przedsiębiorców przez kurs budowania marki osobistej  jestem przekonana, że marka jest dla każdego, kto chce przedefiniować zarówno siebie, jak i swój dorobek, doświadczenie, wiedzę, życie a na końcu swoją firmę i biznes.

Przedsiębiorca ma szansę budować wartość swojego biznesu w długim czasie, kiedy decyduje się towarzyszyć swojej firmie w stałym i nieprzerwanym wzroście. Dzisiaj właściciel firmy nie może być analfabetą we własnej firmie.

Twoja firma jest taka, jaka jesteś TY. To sekret przedsiębiorczości i bycia dobrym przedsiębiorcą.

W kolejnym wpisie dam kilka podpowiedzi, w jaki sposób poszerzyć swoją świadomość? Zapraszam

Autor

Ewa Czertak

Mentor biznesu, ekspert i praktyk personal brandingu, buduje autentyczne marki osobiste, prowadzi kurs dla przedsiębiorców, prezes Akademii Marki z Klasą, twórczyni koncepcji Marka z Klasą w biznesie, mówca, trener wystąpień publicznych oraz konsultant ds. komunikacji w międzynarodowych korporacjach. Od 2012 roku uczestniczy  w przebudowie lub tworzeniu ponad 200 marek przedsiębiorczych kobiet w Polsce, prowadzi bloga “Master Personal Branding” o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Zachęca do myślenia w wielkim stylu i brania odpowiedzialności za swoje życie i sukces zawodowy.Współtworzyła Polski znak towarowy Marka z Klasą, zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej. Znak powstał w 2012 roku, a po raz pierwszy został przyznany w roku 2013.  Jest przekonana, że budowanie marki własnego nazwiska wymaga odwagi, za tym stoją bowiem właściwe wybory w biznesie, odpowiedzialność i etyka. Posiada tytuł Master Business Trener, level superior.  Jest autorką programu kursu budowania marki przedsiębiorcy Personal Branding „Bądź widzialna Marką” oraz Akademii Mentora, która szkoli i rozwija przedsiębiorców do roli mentorek biznesu.  Ekspert portalu Centrum Kariery Golden Line oraz Brand24. Od 2004 Certyfikowany coach ICC. Lubi aktywnie spędzać czas wolny, biega, tańczy, jest maratończykiem, jeździ konno. Jej misja to: Czynić ludzi Wielkimi.

 


CZYTAJ TAKŻE


17.04.2018

Miejsce pracy jako szkoła...

czytaj więcej
04.04.2018

Rzuć robotę i znajdź swoj...

czytaj więcej
19.02.2018

O złym guście, trendach i...

czytaj więcej
12.02.2018

Za każdą marką stoi jej p...

czytaj więcej
29.01.2018

Kierując uwagę na zewnątr...

czytaj więcej
04.10.2017

Marka z przepisu lekarza....

czytaj więcej

Kim jestem

Mam na imię Ewa, mam 47 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Do dzisiaj uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 240 właścicielek firm z terenu całej Polski. Rozwiązuję problemy przedsiębiorców, ponieważ daję dostęp do wiedzy, narzędzi, ekspertów. Piszę z perspektywy praktyka personal brandingu i jako przykład działającej marki osobistej właściciela firmy. Piszę o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Poruszam różne tematy: budowanie tożsamości marki, integrowanie marki osobistej z marką firmy, marka online, zwiększenie sprzedaży, etykieta biznesowa, wizerunek marki, reputacja marki, marketing osobisty, PR. Piszę o tym wszystkim, co - w moim przekonaniu - prowadzi do wzmocnienia renomy nazwiska w świecie biznesu. czytaj więcej

Tagi

autentyczna marka budowanie marki dekalog marki ewa czertak hobby magia życia mama z klasą marka osobista marka w sieci Marka z klasą marzenie osobista marka personal branding reputacja reputacja marki storytelling styl sztuka życia wielka marka wizerunek marki