Blog Master Personal Branding
by Ewa Czertak

Fascynujący w marce osobistej jest niepokój jaki wprowadza w życie. Pamiętam strach przed chaosem i zaklinanie rzeczywistości przed losowymi niespodziankami jeszcze 7-8 lat lat temu. Jest takie powiedzenie, lepszy dom ciasny, ale własny. I to dotyczyło każdej sfery życia, lepszy jeden przyjaciel ale sprawdzony, leszy jeden duży klient, ale lojalny itd.

Przekonałam się, że jedną z naturalnych reakcji na nową sytuację jest lęk. Długi czas racjonalizowałam wszystkie swoje obawy. Unikałam w ten sposób nowych, czyli,  jak to wtedy rozumiałam, potencjalnie nieprzyjemnych, trudnych sytuacji. Kilka dni temu jeden z nurków na greckiej wyspie Zakynthos pokazał mi małego kraba Pustelnika. Od innych odróżnia się brakiem własnego pancerza, ma wrażliwy odwłok. Zmuszony jest, w miarę swojego wzrostu, szukać nowych muszli i tak żyje wśród drapieżników, stosując sprawdzony sposób na przetrwanie.

Kilka lat temu zrozumiałam, że dokładnie tak, jak ten krab, co kilka lat  znajduję sobie  solidne, coraz większe muszle i tam z zadowoleniem się chowam. Rozwijam się: przecież jestem większa, mam własną przestrzeń, dobrze rozpoznane środowisko znajomych, krąg wybranych klientów w myśl takiej zasady. Nie byłoby w tym nic złego. Przecież to sprawdzony sposób na przetrwanie setek tysięcy przedsiębiorców. Tak można trwać całe życie, gdyby nie...marka osobista.

Od kiedy zajęłam się zawodowo personal brandingiem, wszystko zaczęło mnie samą uwierać. To uwieranie to niepokój, że życie tak szybko mija, dzieci dorastają, a nie przybywa proporcjonalnie do wieku satysfakcji, zadowolenia. Boleśnie odczułam mając prawie 40 lat, że wzrost biznesowy, czy wzrost rangi zawodowej, to nie znaczy dobry biznes i dojrzała, szczęśliwa, mądra kobieta.

Praktycznie zaczęłam budować swoja markę w wieku 40 lat, późno, powiedzą niektórzy z Was, ale to dało mi paliwo i motywację, ogromny zapał do działania, bo przecież nic nie dzieje się bez przyczyny. Marka osobista wyciągnęła mnie ze skorupy i nadal trzyma z daleka od strefy komfortu. To niezła jazda i adrenalina. Budowanie wartości marki, jej konkurencyjności i rozpoznawalności to ciągła praca nad sobą, nad swoją firmą, ofertą i produktem.

Zróbmy małą przerwę - specjaliści od content marketingu mówią o krótkich wpisach, a ja piszę za długo, pracuję nad zmianą stylu i to nie żart. Tymczasem zapraszam na kolejny wpis, podzielę się z Wami praktyczną metodą czterech kręgów: jak zająć się tym niepokojem i świadomie rozwijać siebie w szerokim kontekście budowania marki.

Sprawdziłam, możemy pomóc sobie w każdym wieku i poradzić sobie z dowolnym problemem. 

Metoda czterech kręgów obejmuje:

1. biologię: jak funkcjonuje mój organizm?
2. psychikę: jakie mam wzorce myślenia i problemy rozwojowe?
3. więzi społeczne: jaka jest aktualna sytuacja życiowa, rodzinna i wsparcie otoczenia?
4. zdrowie duchowe: czym jest dla mnie życie?

 

 

 

 

Podziel się:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Autor

Ewa Czertak

Mam na imię Ewa, mam 47 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 200 właścicieli firm. Prowadzę Akademia Marki z Klasą, elitarną organizację szkoleniową dla przedsiębiorców oraz Agencję Brandingową. Od 2012 roku buduję Dobre Marki i wzmacniam ich wartość na rynku. Integruję 250 adeptek Akademii – właścicielek firm z całej Polski, tworzę cykl spotkań www.markazhistoriawtle.pl. W Akademii Mentora rozwijam przedsiębiorców do roli mentorów biznesu, piszę bloga. Jako członek Rady Fundacji L.Pagi przy GPW jestem mentorem w programie Akademia Liderek Biznesu. Występuje jako ekspert tygodnika Wprost ds. rozwoju MŚP oraz ekspert Brand24 i Goldenline. Posiadam m.in. tytuł MBA, oraz Master Business Trener. Jestem właścicielem znaku towarowego Marka z Klasą. Jestem maratończykiem, jeżdżę konno, uprawiam taniec towarzyski.


CZYTAJ TAKŻE


17.04.2018

Miejsce pracy jako szkoła...

czytaj więcej
04.04.2018

Rzuć robotę i znajdź swoj...

czytaj więcej
19.02.2018

O złym guście, trendach i...

czytaj więcej
12.02.2018

Za każdą marką stoi jej p...

czytaj więcej
29.01.2018

Kierując uwagę na zewnątr...

czytaj więcej
04.10.2017

Marka z przepisu lekarza....

czytaj więcej

Kim jestem

Mam na imię Ewa, mam 47 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Do dzisiaj uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 240 właścicielek firm z terenu całej Polski. Rozwiązuję problemy przedsiębiorców, ponieważ daję dostęp do wiedzy, narzędzi, ekspertów. Piszę z perspektywy praktyka personal brandingu i jako przykład działającej marki osobistej właściciela firmy. Piszę o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Poruszam różne tematy: budowanie tożsamości marki, integrowanie marki osobistej z marką firmy, marka online, zwiększenie sprzedaży, etykieta biznesowa, wizerunek marki, reputacja marki, marketing osobisty, PR. Piszę o tym wszystkim, co - w moim przekonaniu - prowadzi do wzmocnienia renomy nazwiska w świecie biznesu. czytaj więcej

Tagi

autentyczna marka budowanie marki dekalog marki ewa czertak hobby magia życia mama z klasą marka osobista marka w sieci Marka z klasą marzenie osobista marka personal branding reputacja reputacja marki storytelling styl sztuka życia wielka marka wizerunek marki