Blog Master Personal Branding
by Ewa Czertak

Akademia Marki z Klasa obchodzi w tym roku swoje 6 urodziny, dlatego wracam do wpisów sprzed lat. "Marka z Klasą to społeczność kobiet, które wyróżniają się z tłumu, wzbudzają szacunek i zainteresowanie. W biznesie są jak solidne drzewa, ukorzenione przez siłę charakteru i atrakcyjne poprzez kompetencje i umiejętności." - tak pisałam na początku 2012 roku na swoim blogu, wtedy to było moje wyobrażenie społeczności kobiet Marka z Klasą, dzisiaj mogę pokazać, że to co zbyt napuszone odpadło a dobre i prawdziwe wyłoniło się z tych wyobrażeń i dalej rośnie w siłę. Od 2013 roku realizujemy 37 edycję półrocznych kursów dla przedsiębiorców. Dzisiaj powiedziałabym o uczestnikach kursów, to solidne drzewa, jednak swoją atrakcyjność i siłę odnajdują w głębokim rozumieniu siebie, swojego sensu istnienia, poczucia bycia częścią większej całości.

 Pierwsza edycja w Gdańsku. Wpis z 2013 roku:

"Zdecyduj, że będziesz kimś na tym świecie, a staniesz się nim. Mierz w wybitność, a trafisz do celu. Oto wielka tajemnica wysiłku i wybitności". J. Hawes

Ten dzień pozostanie w pamięci z kilku powodów. Zachwyt pojawił się po wyjściu z taksówki na terenie Nowego Miasta Stoczni Gdańskiej, niesamowita aura miejsca. Na powitanie dużo kurzu, upał, budowlane rozkopy i w oddali kilka ocalałych budynków z czerwonej cegły. Cel naszej podróży, jeden, należący kiedyś do dyrekcji stoczni. Lech Wałęsa na plakacie przed wejściem, przypomina o wydarzeniach sprzed lat. Zachowane z tamtych czasów korytarze pokryte ciemnozielonym linoleum. I nic tak nie wzruszyło nas jak świadomość, że właśnie tam tworzyła się Solidarność a my  zaczynamy w historycznym miejscu pierwszą edycję kursu Akademii Marki z Klasą.

Plany były inne, w Warszawie inauguracja a potem otwarcie pierwszej edycji, plany pozostały planami a rzeczywistość nie pozwoliła nam dłużej czekać. Jak żywe jest zainteresowanie przedsiębiorców budowaniem osobistej marki, przekonałam się zadając otwarte pytanie na jednym ze spotkań Lady Business Club w Sopocie. Kto chce budować markę osobistą? Pierwsza grupa powstała samoistnie i co więcej, nie chce czekać na inauguracje Akademii.
Właścicielka szkoły i pracowni STYLAB Marzena Niewiarowska zaproponowała salę szkoleniową w siedzibie własnej firmy na terenie Stoczni Gdańskiej.  Tak właśnie Akademia Marki z Klasą zawitała do Stoczni.

Pierwszy warsztat „Tożsamość Marki osobistej - Poznaj siebie”, przeszedł do historii.

Zaczęło się od zdrowego śmiechu i szczerego współczucia dla każdej pojawiającej osoby. Przebudowa i ciągłe prace budowlane codziennie zmieniają trasę dojścia do budynku i każda uczestniczka warsztatu pokonała ją z innej strony. To pierwsze doświadczenie przejścia fizycznej bariery nastroiło nas wszystkie do solidnej pracy.
Kim są uczestniczki pierwszej grupy? Działają w różnych obszarach, jest właścicielka nadmorskiego hotelu w Jastrzębiej Górze, właścicielka firmy windykacyjnej, prawniczka mediatorka, właścicielka firmy produkującej skórzane produkty z rysem tradycyjnego haftu kaszubskiego, właścicielka szkoły stylizacji, projektantka biżuterii, właścicielka szkoły wizażu i charakteryzacji.
Niesamowite połączenie talentów, osobowości, doświadczeń stworzyło doskonałą kombinację i potencjał, by pierwsza edycja kursu mogła stać się wspólnym i radosnym doświadczeniem.

Praca nad odkrywaniem własnej tożsamości jest poruszająca. W pamięci pozostanie ćwiczenie „Powiedz historię swojego imienia”. Powrót do dzieciństwa, przywołane obrazy związane z przeobrażaniem własnego imienia na przestrzeni wielu lat były źródłem wielu wspomnień i emocji. Doświadczenie to pokazało, jak tożsamość osobistej marki jest nierozerwalnie związana z osobistą historią życia. Tak jak imię od chwili narodzin towarzyszy nam w tworzeniu własnej tożsamości i opowiada historię różnych zmian, etapów dorastania, tak osobista marka oparta na tożsamości przedstawia konkretną osobę i opowiada jej wyjątkową, niepowtarzalną historię.

Tak rozpoczęła się pierwsza edycja kursu, bez fanfar, wykładu inauguracyjnego. Pojawiła się natomiast aura wyjątkowości kobiet i miejsca, głębia poruszanych tematów, poczucie więzi, zrozumienie dla różnorodności. Każda z nas wyszła z większą świadomością siebie i pewną zadumą, jak wiele jest do odkrycia w nas samych, jak wielkie pokłady talentu, dobroci.

„Dawno temu człowiek budował swoją tożsamość. Teraz jej szuka. Szukam i ja - od czasu do czasu znajduję coś, co mogłoby nią być. To coś patrzy lustrzanymi oczami: zawsze ta sama nadzieja, że prawda jest między nami.” T.Dąbrowski.

A opinie i wrażenia jakie pozostały, pokazują niedosyt i wielką chęć działania. Następny zjazd już 16 września 2013.

Wrażenia po warsztacie:

„Dzięki warsztatom trafiłam do dawno nieodkrywanych pokładów emocji, myśli, uczuć. Co nie raz skończyło się łzami – katharsis, oczyszczenie, ale i śmiech i energia na przyszłość”.

„To drogowskaz na drodze do osobistego sukcesu. Jednak aby do niego dojść, trzeba wiedzieć jaką podążać drogą”.

„Spełnienie w życiu osobistym, spełnienie w życiu zawodowym – żadna z tych rzeczy nie może istnieć bez siebie nawzajem. Warsztat ten uzmysłowił mi jak ważna i cenna jest harmonia i autentyczność w budowaniu osobistej marki. To coś, co każdego z nas wyróżnia i nadaje szczególny charakter”.

  „Poznawanie siebie nie musi być przykre, po warsztatach uśmiecham się do siebie”.

„Warsztaty dają siłę i moc najlepszych swoich cech. Są przepełnione emocjami, które budują poczucie własnej wartości i dają szansę na zgodę z własnym JA”.

Autor

Ewa Czertak

Mentor biznesu, ekspert i praktyk personal brandingu, buduje autentyczne marki osobiste, prowadzi kurs dla przedsiębiorców, prezes Akademii Marki z Klasą, twórczyni koncepcji Marka z Klasą w biznesie, mówca, trener wystąpień publicznych oraz konsultant ds. komunikacji w międzynarodowych korporacjach. Od 2012 roku uczestniczy  w przebudowie lub tworzeniu ponad 200 marek przedsiębiorczych kobiet w Polsce, prowadzi bloga “Master Personal Branding” o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Zachęca do myślenia w wielkim stylu i brania odpowiedzialności za swoje życie i sukces zawodowy.Współtworzyła Polski znak towarowy Marka z Klasą, zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej. Znak powstał w 2012 roku, a po raz pierwszy został przyznany w roku 2013.  Jest przekonana, że budowanie marki własnego nazwiska wymaga odwagi, za tym stoją bowiem właściwe wybory w biznesie, odpowiedzialność i etyka. Posiada tytuł Master Business Trener, level superior.  Jest autorką programu kursu budowania marki przedsiębiorcy Personal Branding „Bądź widzialna Marką” oraz Akademii Mentora, która szkoli i rozwija przedsiębiorców do roli mentorek biznesu.  Ekspert portalu Centrum Kariery Golden Line oraz Brand24. Od 2004 Certyfikowany coach ICC. Lubi aktywnie spędzać czas wolny, biega, tańczy, jest maratończykiem, jeździ konno. Jej misja to: Czynić ludzi Wielkimi.

 


CZYTAJ TAKŻE


17.04.2018

Miejsce pracy jako szkoła...

czytaj więcej
04.04.2018

Rzuć robotę i znajdź swoj...

czytaj więcej
19.02.2018

O złym guście, trendach i...

czytaj więcej
12.02.2018

Za każdą marką stoi jej p...

czytaj więcej
29.01.2018

Kierując uwagę na zewnątr...

czytaj więcej
04.10.2017

Marka z przepisu lekarza....

czytaj więcej

Kim jestem

Mam na imię Ewa, mam 47 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Do dzisiaj uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 240 właścicielek firm z terenu całej Polski. Rozwiązuję problemy przedsiębiorców, ponieważ daję dostęp do wiedzy, narzędzi, ekspertów. Piszę z perspektywy praktyka personal brandingu i jako przykład działającej marki osobistej właściciela firmy. Piszę o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Poruszam różne tematy: budowanie tożsamości marki, integrowanie marki osobistej z marką firmy, marka online, zwiększenie sprzedaży, etykieta biznesowa, wizerunek marki, reputacja marki, marketing osobisty, PR. Piszę o tym wszystkim, co - w moim przekonaniu - prowadzi do wzmocnienia renomy nazwiska w świecie biznesu. czytaj więcej

Tagi

autentyczna marka budowanie marki dekalog marki ewa czertak hobby magia życia mama z klasą marka osobista marka w sieci Marka z klasą marzenie osobista marka personal branding reputacja reputacja marki storytelling styl sztuka życia wielka marka wizerunek marki