Blog Master Personal Branding
by Ewa Czertak

Rozszerzona teoria Edgara Dale'a, wychowawcy z XX wieku mówi, że uczymy się:

10% tego, co przeczytamy,

20% tego, co usłyszymy,

30% tego, co zobaczymy,

50% tego, co zobaczymy i usłyszymy,

70% tego, co omówimy z innymi,

80% tego, czego doświadczamy osobiście,

95% tego, czego uczymy kogoś innego

Oznacza to, że możesz siedmiokrotnie zwiększyć skuteczność swojej pracy nad osobistym doskonaleniem, jeśli rozmawiasz o tym, czego się uczysz lub dziewięciokrotnie zwiększasz skuteczność jeśli, przekazujesz pozyskaną wiedzę innym.

Jeśli chcemy stać się autorytetem w swojej zawodowej dziedzinie nie wystarczy być dobrym rzemieślnikiem. Przyciąga szczerość, ciekawa osobowość a przede wszystkim liczy się to, co masz do powiedzenia. Jaka jest twoja prawda o życiu, o pracy, o miłości, pasji, zmaganiach. Jak widzisz siebie, świat, swoje życie, firmę, pracę?

I to jest najtrudniejsze w budowaniu własnej marki, refleksja nad sobą i swoim życiem oraz zrozumiałe komunikowanie się z odbiorcami marki . Dla większości dorosłych osób zebranie w kilka mądrych zdań, tego co myślą i czują, zakrawa na prawdziwy wyczyn. Do tego potrzebne jest poznanie i rozumienie siebie oraz rozszerzona świadomość. KAŻDY, KTO ROZUMIE SIEBIE, ZDOBYWA MĄDROŚĆ.

Chcąc nauczyć się refleksyjnego podejścia, dąż w swoim życiu do takiej świadomości, która pozwoli ci spojrzeć szerzej na to, co robisz.  Stajesz się bardziej świadomą osobą, gdy:

  • potrafisz wypowiadać własną opinię
  • przestajesz postrzegać dobro i zło jako stałe przeciwieństwo i zaczynasz akceptować odcienie szarości
  • wybaczasz, ponieważ rozumiesz, przez co przeszli inni ludzie
  • czujesz się bezpiecznie poza domem, widzisz podobieństwo do ludzi innych ras i religii
  • czujesz się mniej samotna i odizolowana, co oznacza, że podstawę swojego szczęścia upatrujesz w sobie, a nie w innych ludziach lub okolicznościach
  • lęk nie działa na ciebie paraliżująco
  • postrzegasz rzeczywistość jako pole bogatych możliwości i zaczynasz je badać
  • unikasz pułapki myślenia my-oni, w odniesieniu do polityki, religii i kwestii płci
  • swoje życie uznajesz za nagrodę samą w sobie
  • akceptujesz niepewność losu, dostrzegasz mądrość w tym, czego doświadczasz

Świadomość jest czymś niezwykłym. Wszyscy ja mamy, ale nigdy wystarczająco, na szczęście zawsze możemy mieć jej więcej.

Używamy naszego mózgu przede wszystkim po to, by żyć świadomie. Niektórzy ludzie, zwłaszcza przewodnicy duchowi Sokrates, Budda, Konfucjusz, Jezus rozciągneli własną świadomość znacznie dalej niż inni.

Co możesz zrobić, jeśli jesteś na początku drogi rozszerzania swojej świadomości?

  1. Unikaj chodzenia na skróty i konformizmu. Staraj się myśleć samodzielnie i nie działać tak, jak wszyscy inni.
  2. Doceniaj siebie. Nie czekaj na aprobatę. Zamiast szukać potwierdzenia swojej wartości u innych, staraj się im pomagać.
  3. Otwieraj swój umysł na wyższą wizję za pośrednictwem sztuki, poezji i muzyki. Czytaj księgi i pisma różnych religii.
  4. Poddawaj w wątpliwość swoje najgłębsze przekonania.
  5. Staraj się redukować swoje żądania, wykraczając poza granice formuł ja, mnie, moje.
  6. Szukaj najwyższego sensu, jaki może mieć Twoje życie.
  7. Uwierz w to, że wewnętrzny rozwój jest niekończącym się procesem.
  8. Wejdź i podążaj drogą duchowego rozwoju - niezależnie jak go zdefiniujesz.

Polecamy lektury:

  1. książka Twój super mózg, Deepak Chopra
Podziel się:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Autor

Ewa Czertak

Mentor biznesu, ekspert i praktyk personal brandingu, buduje autentyczne marki osobiste, prowadzi kurs dla przedsiębiorców, prezes Akademii Marki z Klasą, twórczyni koncepcji Marka z Klasą w biznesie, mówca, trener wystąpień publicznych oraz konsultant ds. komunikacji w międzynarodowych korporacjach. Od 2012 roku uczestniczy  w przebudowie lub tworzeniu ponad 200 marek przedsiębiorczych kobiet w Polsce, prowadzi bloga “Master Personal Branding” o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Zachęca do myślenia w wielkim stylu i brania odpowiedzialności za swoje życie i sukces zawodowy.Współtworzyła Polski znak towarowy Marka z Klasą, zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej. Znak powstał w 2012 roku, a po raz pierwszy został przyznany w roku 2013.  Jest przekonana, że budowanie marki własnego nazwiska wymaga odwagi, za tym stoją bowiem właściwe wybory w biznesie, odpowiedzialność i etyka. Posiada tytuł Master Business Trener, level superior.  Jest autorką programu kursu budowania marki przedsiębiorcy Personal Branding „Bądź widzialna Marką” oraz Akademii Mentora, która szkoli i rozwija przedsiębiorców do roli mentorek biznesu.  Ekspert portalu Centrum Kariery Golden Line oraz Brand24. Od 2004 Certyfikowany coach ICC. Lubi aktywnie spędzać czas wolny, biega, tańczy, jest maratończykiem, jeździ konno. Jej misja to: Czynić ludzi Wielkimi.

 


CZYTAJ TAKŻE


08.06.2017

Poradnik szczęśliwego życ...

czytaj więcej
23.05.2017

Poradnik dla praktykujący...

czytaj więcej
22.05.2017

Poradnik dla praktykujący...

czytaj więcej
10.05.2017

Dobre Praktyki Przedsiębi...

czytaj więcej
05.05.2017

Sekret a budowanie marki ...

czytaj więcej
05.05.2017

Poznaj naszą historię - p...

czytaj więcej

Kim jestem

Mam na imię Ewa, mam 46 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Dokładnie czuję wagę wielkich zmian w technologii, dostępie do informacji, sprzedaży i marketingu, jakie dokonują się na moich oczach w ostatnich latach. Internet i social media zmieniają nasze życie i losy naszych firm ustalając nowe zasady w marketingu i sprzedaży. Do dzisiaj uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 200 właścicielek firm z terenu całej Polski. Rozwiązuję problemy przedsiębiorców, ponieważ daję dostęp do wiedzy, narzędzi, ekspertów. Współtworzyłam koncept Business Unlimited do którego należy 6 marek. Piszę z perspektywy praktyka personal brandingu i jako przykład działającej marki osobistej właściciela firmy. Każdy może stać się katalizatorem dobrych i twórczych zmian we własnej firmie. Piszę o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Blog jest dla tych, którzy planują swoją przyszłość i nie żyją z dnia na dzień. Zachęcam do myślenia w wielkim stylu i brania odpowiedzialności za swoje życie, sukces zawodowy, finansowy. Poruszam różne tematy: budowanie tożsamości marki, integrowanie marki osobistej z marką firmy, marka online, zwiększenie sprzedaży, etykieta biznesowa, wizerunek marki, reputacja marki, marketing osobisty, PR. Piszę o tym wszystkim, co - w moim przekonaniu - prowadzi do wzmocnienia renomy nazwiska w świecie biznesu. czytaj więcej

Tagi

autentyczna marka budowanie marki dekalog marki ewa czertak hobby magia życia mama z klasą marka osobista marka w sieci Marka z klasą marzenie osobista marka personal branding reputacja reputacja marki storytelling styl sztuka życia wielka marka wizerunek marki