Blog Master Personal Branding
by Ewa Czertak

Nieustająco słyszę od kobiet - przedsiębiorców, jak bardzo chciałyby pokochać swoją pracę i zrozumieć siebie.

Szukając w tym wszystkim równowagi, może okazać się, że gonimy króliczka. Firma, rodzina, życie. Dużo zadań, ambitnych planów, ogromne poczucie odpowiedzialności i strach, jeśli miałabym przyznać się do porażki w firmie. Wraz z odkrywaniem naszej wolności, przedsiębiorczości i kobiecości bierzemy na siebie olbrzymi ciężar bycia perfekcyjnie dobrą w każdej dziedzinie. Chcemy być jednakowo dobrą mamą, zmysłową żoną i odnoszącą sukcesy kobietą biznesu. Dzisiaj tych ról jest znacznie więcej. Wymagamy od siebie umiejętności dyrektora finansowego, dyrektora marketingu i PR, dyrektora personalnego. Jak w tym gąszczu wymagań i kobiecych ambicji dostrzec wartość budowania osobistej marki?

Ćwiczenie z Bosu

Przy najbliższej okazji, jeśli chodzicie na trening siłowy, proszę Was o wykonanie ćwiczenia z piłką Bosu.

Bosu to dwustronny przyrząd do ćwiczeń przypominający piłkę przeciętą na pół. Jedna strona jest płaska, druga ma kształt kopuły. Trening na bosu polega zazwyczaj na balansowaniu całym ciałem w celu utrzymania równowagi na wypukłej, miękkiej półkuli. Ja natomiast poproszę Was o odwrócenie piłki płaską częścią do góry, spróbujcie stanąć nogami na płaskiej części, utrzymując równowagę. Taki sposób sprawia, że ćwiczenie, na tym przyrządzie, to spore wyzwanie. Aby zachować równowagę w staniu na odwróconym bosu należy zaangażować sporą część mięśni tułowia i nóg, a przede wszystkim trzeba zaangażować swój umysł. Po kilku próbach przekonacie się, że bycie w równowadze oznacza minimalny, ciągły ruch i balansowanie. Nie jesteś w stanie utrzymać się długo w bezruchu. To ćwiczenie lub inne na równowagę pomoże Wam jej doświadczyć w sposób fizyczny i mentalny. To również pozwoli Wam zmierzyć się z uważnością i zaufaniem do siebie.

Pozwól intuicji się prowadzić

Przyjrzyj się oczekiwaniom, jakie sobie stawiasz. Równowaga pomiędzy życiem osobistym a prowadzeniem firmy to najczęściej stawiany cel w kursie budowania marki osobistej, o jakim słyszę. Uczestniczki kursu - ambitne kobiety - zaczynają liczyć godziny spędzone z dziećmi, z przyjaciółmi, godziny na ćwiczenia, kino, teatr, książki w stosunku do ilości godzin spędzonych na pracy i to się nie spina, nie równoważy. Magicznym rozwiązaniem ma stać się szkolenie z zarządzania czasem. Moim zdaniem kluczowe jest to, aby nie rozdzielać życia na odseparowane od siebie kawałki. Trzeba raczej ćwiczyć własną uważność, trafne odczytywanie potrzeb, i w ten sposób znaleźć sposób na samorealizację. 
 
Czy takie zmiany można osiągnąć w 6 miesięcy? Zdecydowanie tak. O budowaniu marki osobistej w sześciomiesięcznym kursie dla przedsiębiorców "Bądź widzialna Marką" mówią właścicielki firm:

"Moje skrzydła otworzyły się, kiedy przeżyłam szok, uświadamiając sobie, iż tak bardzo pochłonęła mnie praca, działania naukowe i wszystko, co z tym związane, że zgubiłam zupełnie siebie. Nie byłam w stanie powiedzieć, jakie są moje marzenia,  bo okazało się, że ich nie ma!!! To był  bardzo trudny i smutny dla mnie moment, ale dał mi największą siłę do zmiany. Nigdy nie potrafiłam powiedzieć o sobie „kobieta biznesu” - byłam lekarzem, chociaż od wielu lat prowadziłam ośrodek, firmę! Teraz myślę szerzej, co pozwala mi efektywnie zarządzać ośrodkiem i tworzyć zespół. Moje motto życiowe: Twoje życie -Twój wybór-Twoja przygoda - realizuj swoją pasję, ale rób wszystko świadomie, nie zapędzaj się i decyduj mądrze, na co poświęcasz czas i energię i  ciesz się przy tym życiem" mówi Daniela Kurczabińska-Luboń - Prezes Polskiej Akademii Dietetyki i Mikroodżywiania, Członek L'Institut Européen de Diététique et de Micronutrition w Paryżu oraz L’Association des Medecins Francais MediPrevent, Adiunkt na Wydziale Opieki Zdrowotnej, Wyższej Szkoły Nauk Stosowanych w Rudzie Śląskiej . Założycielka i dyrektor zarządzający Ośrodka Medycyny Zdrowia PREVENEO w Katowicach.

 "Każde spotkanie z Ewą było odkrywczym przeżyciem w poznawaniu siebie i swojego potencjału. Największym WOW! było zrozumienie, że Design Coach którego tworzę nie jest nowym rozdziałem w życiu, które dzielę na „przed” i „po” stworzeniu tej marki, ale ciągłością,  wynikiem mojej historii. To moja ciężka praca i wieloletnie doświadczenie doprowadziło mnie do miejsca, w którym jestem! A skrzydeł dodawały dziewczyny z grupy, które zobaczyły we mnie osobę, za którą tęskniłam i o której zapomniałam przez lata. Moje motto życiowe: Każdy jest niepowtarzalny i wyjątkowy. Nie bój się być sobą, bo tylko wtedy masz szansę poczuć szczęście i wolność." Maciejka Peszyńska - Drews, projektantka wnętrz i pierwsza w Polsce Design Coach.

"Kiedy patrzę wstecz na to, co się w moim życiu zadziało widzę wielką zmianę. Udział w kursie to było odkrywanie i rozwijanie swoich możliwości. Nauka komunikacji, swobody bycia, myślenia o firmie  w inny niż dotąd sposób. Była to praca nad zmianą przekonań o sobie i  swoich możliwościach. Gdybym miała określić jeden najważniejszy efekt uczestniczenia w Akademii to jest zrozumienie, że biznes nie składa się z problemów, lecz z wyzwań, z którymi sobie poradzę, bo istnieją odpowiednie narzędzia lub ludzie do tego stworzeni.  Nieoceniona była także  możliwość poznania tylu wspaniałych, energetycznych osób z rożnych branż zgromadzonych w czasie mojego kursu. Moje motto życiowe: Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Tylko zrób ten krok." Katarzyna Przemyska, Właścicielka i prezes firmy KP-System działającej w branży IT od ponad 25 lat.

Poszukiwana harmonia, zamiast równowagi, okazuje się efektem ubocznym, kiedy już wiemy czego potrzebujemy, zaczynamy te potrzeby zaspokajać i uczymy się balansowania środkiem ciężkości, angażowania się w TU i TERAZ.

Autor

Ewa Czertak

Mentor biznesu, ekspert i praktyk personal brandingu, buduje autentyczne marki osobiste, prowadzi kurs dla przedsiębiorców, prezes Akademii Marki z Klasą, twórczyni koncepcji Marka z Klasą w biznesie, mówca, trener wystąpień publicznych oraz konsultant ds. komunikacji w międzynarodowych korporacjach. Od 2012 roku uczestniczy  w przebudowie lub tworzeniu ponad 200 marek przedsiębiorczych kobiet w Polsce, prowadzi bloga “Master Personal Branding” o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Zachęca do myślenia w wielkim stylu i brania odpowiedzialności za swoje życie i sukces zawodowy.Współtworzyła Polski znak towarowy Marka z Klasą, zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej. Znak powstał w 2012 roku, a po raz pierwszy został przyznany w roku 2013.  Jest przekonana, że budowanie marki własnego nazwiska wymaga odwagi, za tym stoją bowiem właściwe wybory w biznesie, odpowiedzialność i etyka. Posiada tytuł Master Business Trener, level superior.  Jest autorką programu kursu budowania marki przedsiębiorcy Personal Branding „Bądź widzialna Marką” oraz Akademii Mentora, która szkoli i rozwija przedsiębiorców do roli mentorek biznesu.  Ekspert portalu Centrum Kariery Golden Line oraz Brand24. Od 2004 Certyfikowany coach ICC. Lubi aktywnie spędzać czas wolny, biega, tańczy, jest maratończykiem, jeździ konno. Jej misja to: Czynić ludzi Wielkimi.

 


CZYTAJ TAKŻE


17.04.2018

Miejsce pracy jako szkoła...

czytaj więcej
04.04.2018

Rzuć robotę i znajdź swoj...

czytaj więcej
19.02.2018

O złym guście, trendach i...

czytaj więcej
12.02.2018

Za każdą marką stoi jej p...

czytaj więcej
29.01.2018

Kierując uwagę na zewnątr...

czytaj więcej
04.10.2017

Marka z przepisu lekarza....

czytaj więcej

Kim jestem

Mam na imię Ewa, mam 47 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Do dzisiaj uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 240 właścicielek firm z terenu całej Polski. Rozwiązuję problemy przedsiębiorców, ponieważ daję dostęp do wiedzy, narzędzi, ekspertów. Piszę z perspektywy praktyka personal brandingu i jako przykład działającej marki osobistej właściciela firmy. Piszę o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Poruszam różne tematy: budowanie tożsamości marki, integrowanie marki osobistej z marką firmy, marka online, zwiększenie sprzedaży, etykieta biznesowa, wizerunek marki, reputacja marki, marketing osobisty, PR. Piszę o tym wszystkim, co - w moim przekonaniu - prowadzi do wzmocnienia renomy nazwiska w świecie biznesu. czytaj więcej

Tagi

autentyczna marka budowanie marki dekalog marki ewa czertak hobby magia życia mama z klasą marka osobista marka w sieci Marka z klasą marzenie osobista marka personal branding reputacja reputacja marki storytelling styl sztuka życia wielka marka wizerunek marki