Joanna Kwiecińska - Ćwir


Wspólnik w spółce Organics Beauty Concept, która jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę organicznych marek do profesjonalnej pielęgnacji skóry głowy i włosów. Współtwórca pionierskiego w Polsce trendu „EKO Trychologia”, nauki o pielęgnacji skóry głowy i włosów.

Zaczynając Kurs budowania marki dla przedsiębiorców zależało mi, by jako wspólniczka  spółki i współwłaścicielka  popatrzeć na firmę z szerszej perspektywy. Jednym z celów było zdobycie wiedzy i konkretnych narzędzi  do wykorzystania potencjału osobistej marki w budowaniu, spójnej wizerunkowo, komunikacji marki firmy. Uczestniczyłam w kursie wraz z wspólniczka, chciałam zastanowić się, co do niej wnosimy i na co chcemy postawić w najbliższym czasie.  Chciałam uporządkować relacje między nami jako współwłaścicielami i wypracować takie strategie wspóldziałania, które okażą się skuteczne w codziennej pracy, Zależało mi aby pod okiem ekspertów zdiagnozować nasze słabe i mocne strony.

Rekomenduję kurs właścicielkom firm szukającym drogowskazu, które wiedzą czego chcą, działają od dawna w biznesie, ale szukają nowych i sprawdzonych sposobów jak dostosować sie do szybko zachodzących zmian w marketingu, sprzedaży, reklamie. Trzeba zdać sobie sprawę, że  kurs daje przedsiębiorcom przewagę, wzmacnia  ich konkurencyjność, ponieważ pozwala zbudować dobrą i spójną komunikacje marki osobistej w połączeniu z pozostałymi elementami brandingu. Spójność przekazu  marki osobistej marki firmy, marki produktu i usługi decyduje o naszym stand up na rynku. Podstawą jest dobra historia osobistej marki oraz świadomość swojego potencjału.

Rekomenduję również ten sam kurs kobietom, które założyły firmę i rozpoczynają działalność w biznesie, żeby określiły priorytety i cele swojego przedsięwzięcia, żeby nauczyły się planować i myśleć w perspektywie kilku, a nawet kilkunastu, lat do przodu.

Najtrudniejsze w całym kursie było wyłączenie telefonu i wygospodarowanie czasu na samodzielne ćwiczenia w domu. Praca nad zadaniami  wymagała  krytycznej analizy swoich możliwości, rozpoznania osobistych ambicji i określenia misji życiowej. Dobrze, że kurs trwa pół roku, bo bardzo potrzebny jest czas na przerobienie tej wiedzy w sobie.

Skrzydeł dodało mi zdanie wypowiedziane przez Ewę Czertak "jeśli celujesz w nic, zawsze tam trafisz". Nie zapomnę poczucia dumy, sily i prawdziwych emocji, gdy moja historia osobistej marki po raz pierwszy została przedstawiona na forum grupy. Niezaprzeczalny fakt, teraz jasno sprecyzowałam, na czym mogę oprzeć moją siłę w biznesie.

Z perspektywy 7 miesięcy, kiedy patrzę wstecz na to co się w moim życiu zadziało: potrafię siebie docenić i zacząć komunikować sukces.

Zdałam sobie sprawę że sama pasja, chęć działania, dobry produkt nie wystarczą. Firmuję to co sprzedaję, a  wizerunek i marka osobista przekłada się na decyzje moich klientów.

Motto życiowe, jakie przyświeca mi w tworzeniu własnej historii: To, czego doświadczamy w życiu i czego się uczymy  staje sie fundamentem w rozwoju i dążeniu do celu.  Ważne jest, by przezwyciężać trudności i znaleźć w sobie motywację  oraz siłę do rozwoju.

Zmiany jakie nastąpiły lub trwają od chwili rozpoczęcia kursu: 

- obszar biznesowy (zmiany w strategii biznesowej) – uporządkowanie procesów biznesowych, wyodrębnienie ról, z dwóch właścicielek stałyśmy się odrębnymi osobami, świadomymi swoich ról, postawienie na lepsze planowanie

- obszar rozwoju osobistego: moja historia pomogła mi poczuć się pewniej w biznesie, w komunikacie do odbiorców wiem na co mam położyć nacisk; określiłam swoje cele, w tym finansowe i zaczęłam je realizować; postawiłam na stanowczość, jasne reguły, priorytety.

- obszar rozwoju zawodowego dziś jestem współwłaścicielem firmy kilkuosobowej,  w perspektywie 3-5 skupiam się na stałym budowaniem organizacji, chce stawiać na dobry zespół i pracować nad jego rozwojem; za 10 lat widzę się jako eksperta w zakresie organicznej pielęgnacji i stylu życia i jednocześnie mentora biznesu.

- obszar rozpoznawalności (linki do kanałów w Internecie, przykłady wystąpień publicznych, akcji marketingowych promujących ciebie, napisane artykuły, wywiady, sesje profesjonalne). Facebook, prelegent na ekologicznych targach Biocontracting; autorka artykułu w kwartalniku Logistyka Odzysku, obecność w mediach branżowych

 

Zapisz się na bezpłatny na newsletter Akademii Marki z Klasą

Dlaczego warto:

  • Dowiedz się więcej o budowaniu marki osobistej
  • Naucz się jak stać się rozpoznawalną marką
  • Otrzymuj informacje o specjalnych ofertach
Zamawiając Newsletter dowiesz się o nowych szkoleniach, a także aktualnościach o Akademii Marki z Klasą
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych w celu przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną] na podany w tym celu adres email. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem (am) poinformowany (a), że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest Ewa Czertak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Akademia Marki z Klasą Ewa Czertak, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń - ul. Narbutta 25 A, lok. 211, 02-536 Warszawa, NIP: 7742407551, REGON: 015230381. Informujemy, że Państwa zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres naszego Administratora: ewa.czertak@akademiamarkizklasa.pl spod adresu, którego zgoda dotyczy lub przez kliknięcie przycisku „Wypisz się” bezpośrednio w newsletterze.