Blog Master Personal Branding
by Ewa Czertak

Tak się składa, że przez pół życia walczyłam ze swoim egoizmem.

"Myśl o innych, nie jesteś pępkiem świata, dziel się, pomagaj, angażuj się, zrób to ze względu na dobro innych..." -  to wszytko, co mi wpajano i czego mnie nauczono w szkole, w domu, w pracy - układało się w jeden archetyp: męczennika.

Kim jest męczennik? Męczennik: chce być dobry i postrzega świat jako konflikt pomiędzy dobrem a złem. Pomagając innym, często zapomina o sobie. Jego cel: dobroć. Zadanie: poświęcenie. Obawa przed: egoizmem.

„Archetypy według Carla Junga to głęboko zakorzenione w ludzkiej psychice potężne i czytelne przez cały czas wzorce. Mogą one istnieć zgodnie z terminologią Junga, w „nieświadomości zbiorowej”  czy „duszy obiektywnej”, a nawet mogą być zakodowane w strukturze ludzkiego mózgu. Archetypy możemy wyraźnie dostrzegać w snach, sztuce, literaturze i w postaci mitycznej, która wydaje się nam niezgłębiona, wzruszająca wszechobecna a czasem nawet przerażająca. Możemy je również rozpoznać w naszym własnym życiu i życiu naszych przyjaciół.” książka „Nasz wewnętrzny bohater” Carol S.Pearson

Jeśli chcesz sprawdzić, jaki archetyp towarzyszy Ci w życiu, możesz wykonać krótki test klikając tutaj: Odkryj archetyp dominujący w twoim życiu

(Uwaga, na końcu testu w tabeli z archetypami wpisuj wartości dla poszczególnych pytań, np: pod "Niewinny" jest wartość 5-, co oznacza numer pytania.)

I tu wracam do metody czterech kręgów. Pierwszy krąg opisałam w moim ostatnim wpisie blogowym. Metoda pozwala na dogłębne zrozumienie swojego stanu  i wpływu zdrowia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego na życie i prowadzony biznes.

Metoda czterech kręgów (więcej w poprzednim wpisie czytaj TUTAJ) obejmuje:

1. biologię: jak funkcjonuje mój organizm? (więcej znajdziesz w wpisie TUTAJ)
2. psychikę: jakie mam wzorce myślenia i problemy rozwojowe?
3. więzi społeczne: jaka jest aktualna sytuacja życiowa, rodzinna i wsparcie otoczenia?
4. zdrowie duchowe: czym jest dla mnie życie?

Znajdziecie na pewno pełno koncepcji, jak zająć się własnym zdrowiem psychicznym, a raczej jak rozpoznać schematy myślowe, emocjonalne, zrozumieć powtarzające się sytuacje w życiu. To może być praca grupowa, indywidualna z terapeutą, psychologiem, czy też z duchowym przewodnikiem np. ojcem Benedyktynem, ale nie z coachem, mentorem lub trenerem rozwoju osobistego. Ten etap poznania siebie zakłada pracę w głąb ze sprawdzonym specjalistą, który nie będzie szukał w Tobie choroby, dysfunkcji i nie będzie chciał pracować nad twoją efektywnością w działaniu.

Poznanie archetypu dominującego otworzyło mi oczy na to, co się w moim życiu działo. W pewnym sensie uchyliłam wieko szkatuły pełnej kluczy do mojej wolności. Tak się złożyło, że cała podróż DO SIEBIE rozpoczęła się od Personal Brandingu w 2012 roku w Akademii, którą założyłam. Paradoksalnie - cała kreacja wizerunkowa i budowanie rozpoznawalności w mediach społecznościowych na potrzeby Akademii pokazały w czym nie chcę uczestniczyć, czego nie chcę tworzyć, sprzedawać, upubliczniać. Po pięciu latach powiem, że wartość, płynąca z serca, przekonań i naszego ducha wymaga od nas prostoty w przekazie i prawdy w kreowaniu wizerunku biznesowego. Unikamy wówczas rozjazdu między kreowanym wizerunkiem a wewnętrznym obrazem siebie. W tym zawiera się marka prawdziwa i autentyczna przedsiębiorcy.

Jeśli ktoś z was odkrył w sobie męczennika:

Dla męczennika najważniejsza jest MIŁOŚĆ; jego celem jest dobroć, troska, odpowiedzialność; jego największe obawy – egoizm, gruboskórność; reakcja na "smoka" – zaspokaja go lub poświęca siebie aby ratować innych; duchowość -ofiarowuje Bogu cierpienie, cierpi aby pomóc innym; intelekt/wykształcenie – uczy się i wyrzeka nauki aby pomóc innym; związki międzyludzkie – opiekuje się innymi, poświęca się dla innych; emocje – wypiera ze świadomości negatywne aby nie ranić innych; zdrowie fizyczne – pozbawia się czegoś, głoduje aby być pięknym; praca – postrzega ją jako ciężką, pracuje dla dobra innych; świat materialny – wierzy, że lepiej dawać niż brać, że większą cnotą jest być biednym niż bogatym; zadania/osiągnięcia – zdolność do opieki, poświęcenia, dawania.

 

 

Podziel się:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Autor

Ewa Czertak

Mentor biznesu, ekspert i praktyk personal brandingu, buduje autentyczne marki osobiste, prowadzi kurs dla przedsiębiorców, prezes Akademii Marki z Klasą, twórczyni koncepcji Marka z Klasą w biznesie, mówca, trener wystąpień publicznych oraz konsultant ds. komunikacji w międzynarodowych korporacjach. Od 2012 roku uczestniczy  w przebudowie lub tworzeniu ponad 200 marek przedsiębiorczych kobiet w Polsce, prowadzi bloga “Master Personal Branding” o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Zachęca do myślenia w wielkim stylu i brania odpowiedzialności za swoje życie i sukces zawodowy.Współtworzyła Polski znak towarowy Marka z Klasą, zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej. Znak powstał w 2012 roku, a po raz pierwszy został przyznany w roku 2013.  Jest przekonana, że budowanie marki własnego nazwiska wymaga odwagi, za tym stoją bowiem właściwe wybory w biznesie, odpowiedzialność i etyka. Posiada tytuł Master Business Trener, level superior.  Jest autorką programu kursu budowania marki przedsiębiorcy Personal Branding „Bądź widzialna Marką” oraz Akademii Mentora, która szkoli i rozwija przedsiębiorców do roli mentorek biznesu.  Ekspert portalu Centrum Kariery Golden Line oraz Brand24. Od 2004 Certyfikowany coach ICC. Lubi aktywnie spędzać czas wolny, biega, tańczy, jest maratończykiem, jeździ konno. Jej misja to: Czynić ludzi Wielkimi.


CZYTAJ TAKŻE


13.09.2017

Marka osobista dla egoist...

czytaj więcej
06.09.2017

Zawsze-czasem-nigdy w soc...

czytaj więcej
29.08.2017

Autokreacja oparta na pra...

czytaj więcej
16.08.2017

Chcesz żyć lepiej? - żyj ...

czytaj więcej
01.08.2017

Krab Pustelnik - co trzym...

czytaj więcej
08.06.2017

Poradnik szczęśliwego życ...

czytaj więcej

Kim jestem

Mam na imię Ewa, mam 46 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Dokładnie czuję wagę wielkich zmian w technologii, dostępie do informacji, sprzedaży i marketingu, jakie dokonują się na moich oczach w ostatnich latach. Internet i social media zmieniają nasze życie i losy naszych firm ustalając nowe zasady w marketingu i sprzedaży. Do dzisiaj uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 200 właścicielek firm z terenu całej Polski. Rozwiązuję problemy przedsiębiorców, ponieważ daję dostęp do wiedzy, narzędzi, ekspertów. Piszę z perspektywy praktyka personal brandingu i jako przykład działającej marki osobistej właściciela firmy. Każdy może stać się katalizatorem dobrych i twórczych zmian we własnej firmie. Piszę o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Blog jest dla tych, którzy planują swoją przyszłość i nie żyją z dnia na dzień. Zachęcam do myślenia w wielkim stylu i brania odpowiedzialności za swoje życie, sukces zawodowy, finansowy. Poruszam różne tematy: budowanie tożsamości marki, integrowanie marki osobistej z marką firmy, marka online, zwiększenie sprzedaży, etykieta biznesowa, wizerunek marki, reputacja marki, marketing osobisty, PR. Piszę o tym wszystkim, co - w moim przekonaniu - prowadzi do wzmocnienia renomy nazwiska w świecie biznesu. czytaj więcej

Tagi

autentyczna marka budowanie marki dekalog marki ewa czertak hobby magia życia mama z klasą marka osobista marka w sieci Marka z klasą marzenie osobista marka personal branding reputacja reputacja marki storytelling styl sztuka życia wielka marka wizerunek marki