Blog Master Personal Branding
by Ewa Czertak

Wspinając się na wyżyny intelektu, łatwo jest stracić poczucie stylu.

Wielu spotykanych przeze mnie profesjonalistów, przedsiębiorców dowiaduje się już w dzieciństwie, że umiejętność autoprezentacji wiąże się z próżnością - jest zatem zbędna. Brak akceptacji dla oryginalności powoduje, że osoby te w dorosłym życiu wyglądają na niezadowolone, w wyrażaniu siebie są po prostu nudne.

Nie są świadome, że ich sposób ubierania odbiega od oczekiwań związanych z pełnioną rolą. Każdy przedsiębiorca, ujawniając w internecie kim jest, staje się osobą publiczną a tym samym jest widzialnym ambasadorem marki firmy. Każdy przedsiębiorca potrafi się wystroić i wyglądać glamour, ale w budowaniu wizerunku marki najbardziej znacząca jest konsekwencja, to jak ubierasz się na co dzień. Liczy się Twój styl.

Brak stylu - czyja to wina?

Negatywny wpływ na poczucie stylu mogą mieć gusta innych osób. Jeśli mamy niską samoocenę, pozwalamy  mężowi, żonie, przełożonym, sprzedawcom i stylistom podważać słuszność własnych decyzji. Przyzwyczajenie z dzieciństwa, studiów, lenistwo, brak funduszy, wymagania związane z zawodem - wszystkie te czynniki utrudniają wyrażanie się za pośrednictwem osobistego stylu.

Tradycyjny strój biznesowy, naśladuje sposób ubierania się ludzi władzy, jest statyczny i z biegiem lat tysiące osób, jak nie miliony upodabnia się do siebie. Właścicielka firmy produkującej domowe przetwory owocowe wygląda tak samo jak prezeska firmy informatycznej. Czy potrafimy w niebanalny sposób wyrażać siebie?

Trendy społeczne określają to co nosimy i jak się prezentujemy światu. Świat pracy bez wątpienia przechodzi dużą zmianę. Widzimy u młodszych tendencję do nieformalnego podejścia do życia. Tworzy się elita luzaków i następuje polaryzacja podejścia do własnego wyglądu. Naturalność rozumiana jako bycie sobą a z drugiej strony ubrany w granatowy uniform profesjonalizm.

"Styl - każdy kto go ma, posiada coś niezwykle ważnego: oryginalność". - Diana Vreeland

Osobisty styl to sposób uwidaczniania własnej osobowości - prosta metoda powiedzenia innym, jak postrzegasz siebie. Skrajności, czyli wygląd naturszczyka w czasie wolnym lub wygląd biznesowego profesjonalisty w godzinach pracy, prowadzi do braku spójności przede wszystkim w postrzeganiu samej siebie.

Twój osobisty styl marki przyniesie najlepsze efekty, gdy:

  • będzie odzwierciedlał, to w co wierzysz i Twój codzienny styl życia,
  • będzie harmonizował z Twoja osobowością i naturalnym codziennym zachowaniem,
  • będzie dopasowany do charakteru usług, produktów, które oferujesz,
  • będzie wyrażał Twoją rolę oraz prawdziwy status społeczny,
  • będzie odzwierciedlał Twoje sprawdzone i wiarygodne kompetencje,
  • będzie oznaką szacunku wobec oczekiwań klientów, pracowników, obserwatorów marki.

Do wykreowania osobistego stylu marki osobistej potrzebny jest proces budowania marki, czyli poznanie siebie, określenie własnej tożsamości i stworzenie spójnej narracji na swój temat i firmy.

Teraz, gdy wykreowałaś swoją markę, pora się nią pochwalić. Pozbądź się oporów i fałszywej skromności. Informuj otoczenie, jakie wartości wyznajesz.

Przed Tobą ważne wyzwanie biznesowe - pokaż Klasę!

Podziel się:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Autor

Ewa Czertak

Mam na imię Ewa, mam 46 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Dokładnie czuję wagę wielkich zmian w technologii, dostępie do informacji, sprzedaży i marketingu, jakie dokonują się na moich oczach w ostatnich latach. Internet i social media zmieniają nasze życie i losy naszych firm ustalając nowe zasady w marketingu i sprzedaży. Do dzisiaj uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 200 właścicielek firm z terenu całej Polski. Rozwiązuję problemy przedsiębiorców, ponieważ daję dostęp do wiedzy, narzędzi, ekspertów. Piszę z perspektywy praktyka personal brandingu i jako przykład działającej marki osobistej właściciela firmy. Każdy może stać się katalizatorem dobrych i twórczych zmian we własnej firmie. Piszę o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Blog jest dla tych, którzy planują swoją przyszłość i nie żyją z dnia na dzień. Zachęcam do myślenia w wielkim stylu i brania odpowiedzialności za swoje życie, sukces zawodowy, finansowy. Poruszam różne tematy: budowanie tożsamości marki, integrowanie marki osobistej z marką firmy, marka online, zwiększenie sprzedaży, etykieta biznesowa, wizerunek marki, reputacja marki, marketing osobisty, PR. Piszę o tym wszystkim, co – w moim przekonaniu – prowadzi do wzmocnienia renomy nazwiska w świecie biznesu.


CZYTAJ TAKŻE


17.04.2018

Miejsce pracy jako szkoła...

czytaj więcej
04.04.2018

Rzuć robotę i znajdź swoj...

czytaj więcej
19.02.2018

O złym guście, trendach i...

czytaj więcej
12.02.2018

Za każdą marką stoi jej p...

czytaj więcej
29.01.2018

Kierując uwagę na zewnątr...

czytaj więcej
04.10.2017

Marka z przepisu lekarza....

czytaj więcej

Kim jestem

Mam na imię Ewa, mam 46 lat, jestem od 15 lat przedsiębiorcą i praktykiem budowania marki osobistej, mentorem i trenerem biznesu. Dokładnie czuję wagę wielkich zmian w technologii, dostępie do informacji, sprzedaży i marketingu, jakie dokonują się na moich oczach w ostatnich latach. Internet i social media zmieniają nasze życie i losy naszych firm ustalając nowe zasady w marketingu i sprzedaży. Do dzisiaj uczestniczyłam w tworzeniu osobistych marek ponad 200 właścicielek firm z terenu całej Polski. Rozwiązuję problemy przedsiębiorców, ponieważ daję dostęp do wiedzy, narzędzi, ekspertów. Piszę z perspektywy praktyka personal brandingu i jako przykład działającej marki osobistej właściciela firmy. Każdy może stać się katalizatorem dobrych i twórczych zmian we własnej firmie. Piszę o tym, jak budować markę osobistą prawdziwą, wartościową, silną. Blog jest dla tych, którzy planują swoją przyszłość i nie żyją z dnia na dzień. Zachęcam do myślenia w wielkim stylu i brania odpowiedzialności za swoje życie, sukces zawodowy, finansowy. Poruszam różne tematy: budowanie tożsamości marki, integrowanie marki osobistej z marką firmy, marka online, zwiększenie sprzedaży, etykieta biznesowa, wizerunek marki, reputacja marki, marketing osobisty, PR. Piszę o tym wszystkim, co - w moim przekonaniu - prowadzi do wzmocnienia renomy nazwiska w świecie biznesu. czytaj więcej

Tagi

autentyczna marka budowanie marki dekalog marki ewa czertak hobby magia życia mama z klasą marka osobista marka w sieci Marka z klasą marzenie osobista marka personal branding reputacja reputacja marki storytelling styl sztuka życia wielka marka wizerunek marki